שורדים את הלילה

24/05/2008
היה לילה לא פשוט בכלל. תאמינו לי, זה מאוד מפחיד לשון בשטח . הרוחות הרעידו את האוהל כל הזמן, והיו כל מיני רחשים מוזרים. אפילו שבנינו מסביב לאוהל גדר מיוחדת שאמורה להפעיל זיקוקים במקרה שדובים או כל חיה אחרת ינסו לעבור אותה, עדיין לא הרגשתי מוגן לגמרי. כל הזמן פחדתי שהגדר לא תפעל כראוי. אם תחשבו על זה רגע, זה לא כזה לא הגיוני, הרי תמיד יכולות לקרות תקלות. לא ברור אם באמת הגדר הגנה עלינו או שפשוט היה לנו מזל...

אבא ורון עשו משמרות כדי לשמור על המאהל. אני הצטרפתי לאבא רק במשמרת הראשונה שלו ואז פרשתי לישון . מדי פעם התעוררתי מהרעשים והרוחות ואז היה לי קשה להירדם בחזרה. היה נורא קר. היינו צריכים להתעטף בשקי שינה ושמיכות וכמה שכבות של בגדים חמים.

אבא היה מאוד גאה בי ששרדתי את הלילה איתם. קרלה התעוררה רק בשמונה בבוקר. היא ישנה בערך עשר שעות.

כעבור 5 שעות

24/05/2008 - כעבור 5 שעות
המשכנו במעקבנו אחרי קרלה, כשהיא מתקדמת לעבר האוקיינוס. אבא אמר שעכשיו אנחנו כבר לא נמצאים על היבשה ובעצם אנחנו עומדים על שכבת קרח עבה שצפה מעל המים. אני הולך ראשון ודוקר את הקרח במקל מיוחד כדי לבדוק אם עובי הקרח מספיק חזק כדי להחזיק אותנו. לפעמים שכבת קרח שנראית ממש עבה נסדקת ואז אנחנו מאוד שמחים שלא שקענו בתוך המים. המים ממש קפואים וזה יכול להיות לא נעים.

קרלה הולכת כמה מטרים לפנינו. היא הולכת בזהירות תוך כדי שהיא מרחרחת את הקרח. מדי פעם היא נשכבת על ביטנה ומתקדמת בזחילה. ככה היא מפזרת את המשקל שלה על פני שטח גדול יותר, ומקטינה את הסיכוי שהקרח תחתיה ישבר. היא מחפשת פתחי אוורור של כלבי ים, שדרכם הם עולים לשאוף אויר. היא מזכירה לי כלב גישוש.

כעבור 4 שעות

24/05/2008 - כעבור 4 שעות.
מייקל התקשר. הוא אמר שהם עוקבים אחרי הגורים, ושנראה לו שתוך כמה שעות ניפגש. ביקשתי מאבא שישאל אותו איך בוגי מסתדר, כי זכרתי שבפעם האחרונה שראיתי אותו, אחרי מפולת השלגים, הוא צלע. מייקל מסר, שבאופן מפתיע בוגי התחזק, למרות הצליעה שלו. לא רק שהוא לא מעכב את החבורה, אלא הוא לקח פיקוד, מוביל את אחיו לעבר האוקיינוס ומוודא שאף אחד לא נשאר מאחור. איך הייתי גאה בבוגי!! מהרגע הראשון ידעתי שיש משהו מיוחד בגור הזה. אני כבר נורא רוצה לראות אותו. אבא נתן למייקל נקודות ציון היכן אנחנו נמצאים, כדי שיהיה להם קל למצוא אותנו.

"תראו את קרלה" אבא קרא לי ולזואי.

בינתיים קרלה התיישבה ליד פתח אוורור של כלבי ים, וחיכתה שכלב ים יעלה לשאוף אויר. אבא אומר שלפעמים הדובים מחכים כך יותר מיממה שלמה. זה ניראה לי מאוד מייאש לחכות ככה – בייחוד כשאתה מאוד רעב.

אנחנו התמקמנו לא רחוק מקרלה וחיכינו. ברגעים האלו, שאתה מתחיל להתייאש והשעמום משתלט עליך, דן היה הכי חסר לי.

"אתה בא לגלוש במורד הגבעה?"- זואי הצביעה על גיבעה חלקה ותלולה, לא רחוק מאיתנו.

היא לא הייתה צריכה לנסות לשכנע יותר מדי. אני מיד הסכמתי. ארגנו שקיות עבות וביקשנו מאבא ללוות אותנו לגבעה. אני ניסיתי לסדר לשקית שלי מן הגה כזה משרוכים עבים שחיברתי לחלק הקדמי של השקית, כמו מושכות כאלו. אחרי כמה ניסיונות כושלים (שהסתיימו בהוספת שכלולים למנגנון ההיגוי שלי), הצלחתי לגלוש בזיגזגים. המדרון היה מאוד תלול וגלשנו במהירות אדירה .

"הי תן לי לנסות בשלך" זואי צעקה לעברי.

היה לי קצת קשה להיפרד מהשקית שלי, אבל נתתי לה לנסות בכל זאת.

צעקתי לה "בזהירות עם המושכות" אבל בדיוק כשניסיתי להזהיר אותה, זואי עפה מהשקית.

"איה!!! משהו דקר אותי" היא צעקה תוך כדי שהיא נחתה על השלג. מיד רצתי לעברה.

"תיראה איזה חד זה", היא קראה והראתה לי מן חרוט שהיא מצאה בשלג לידה בצבע שנהב.

"מה זה?". זואי העבירה לי את החרוט.

"אני חושב שזה אולי שן של איזה חיה. אולי אפילו של דב קוטב," אמרתי.

קראנו לאבא לבוא לראות את זה. הוא מאוד התלהב. הוא אמר שזה כנראה ניב של דב קוטב בוגר, ובגלל זה היא כל-כך חדה. אני רציתי לשמור על השן, אבל זואי אמרה שבגלל שהיא מצאה אותה היא תשמור עליה. מעצבנת . היא בכלל לא ידעה מה זה עד שאני אמרתי לה....

עוד לילה בשטח

24/05/2008 - לפנות ערב.
התחלנו להתארגן לעוד לילה בשטח. בדיוק כשאני וזואי התחלנו לסדר את המאהל לשינה, מייקל התקשר וביקש שרון ילך לתגבר את הצוות שעוקב אחר הגורים. בגלל שדן נמצא עדיין בבית החולים, רון היה צריך למלא את מקומו. זואי הלכה עם רון. אני החלטתי להישאר עם אבא ולישון איתו גם הלילה בשטח. קצת התלבטתי אם לחזור לישון בבקתה, אבל אני חושב שאבא מאוד שמח שבסוף החלטתי להישאר איתו. זואי לקחה איתה את השן של הדוב.